reklama

Pomáhači a chrániči

V nasledujúcich riadkoch opíšem zážitok s políciou, ktorý ale vôbec nie je výnimočný a neobvyklý, ale skôr bežný. Už viac ako rok si všímam  prejazd početných motorizovaných hliadok po Prešovskej pešej zóne. V centre mesta ich môžete vidieť v zhruba desať minútových intervaloch.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

V piatkové popoludnie sme s priateľmi zašli na terasu posedieť pri dobrom pive a popri tom som si fotil spomínané hliadky. Vysmiaty chlapci v čiernych okuliaroch sa premávajú v zhruba 20 kilometrovej rýchlosti a sem tam natrafia na cudzinca, ktorého s ochotou riešia. Fotodokumentácia, ktorú prikladám vznikla v priebehu asi dvadsiatich minút. Jedná z hliadok si všimla moje ,,drzé,, konanie a zamierila k terase. Zaparkovala auto skoro pri našom stole a príslušník Ján L. s úsmevom na tvári mi oznámil, že mám ísť s nimi. Ja som sa ho opýtal na dôvod prečo, a kde mám ísť s nimi. Príslušník polície pristúpil ku mne a vyžiadal si občiansky preukaz. Ja som mu ho ochotne predložil a opýtal sa, či má kontrolujú preto, že som si dovolil ich fotiť. Ján L. mi iba odvrkol, že on si iba plní povinnosti v rámci zákona. Vysvetlil som mu, že fotenie ako policajt je povinný strpieť. Na to mi pán Ján L. vysvetlil, že keď sa náhodou my dvaja ešte raz stretneme a on mi bude dávať pokutu, ( už vtedy vedel že keď sa stretneme bude ma pokutovať ) nech zabudnem na nejakú dohodu, lebo on uplatní najvyššiu taxu a na nejakú dohodu môžem zabudnúť. Na moju otázku či sa mi vyhráža, odpovedal , že len si plní svoje povinnosti a postupuje ako mu káže zákon. Keď som mu oznámil že cele to divadlo si nahrávam, obaja príslušníci opustili terasu v neuveriteľnej rýchlosti. Ako daňový poplatník sa zamýšľam nad takou činnosťou polície. Buď je Prešov, konkrétne jeho centrum najkriminálnejšie miesto v štáte a možno aj v Európe, kde na každom rohu striehnu teroristi, džihádisti, militanti a separatisti, alebo nás chránia príslušníci polície pred ufónmi ? Skôr bude platiť to druhé, keďže dopoludnia sa po centre prejde pár dôchodcov a zo desať turistov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
zarobene
zarobene (zdroj: JM)
Obrázok blogu
Obrázok blogu
(zdroj: JM)
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Otázka pre kompetentných znie: Je nutné aby sa v centre Prešova premávali hliadky každých desať minút ? Je bezpodmienečne nutné sa prevážať po pešej zóne mesta, kde na každej druhej križovatke kolabuje doprava ? Nebolo by užitočnejšie, aby hliadky v špičke radšej zabezpečili plynulú dopravu na kolabujúcich križovatkách ? Nápis na dverách „pomáhať a chrániť“ mi nateraz vyznie ako nepodarený fór . Momentálne platí „ buzerovať a pokutovať“. 

Jozef Mathia

Jozef Mathia

Bloger 
  • Počet článkov:  31
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nie som finalista Vyvolených, nemám politickú minulosť, nemám milenky z radov televíznych moderatoriek, nezomieram na rakovinu... vediem obyčajný život, ale sem tam niečo napíšem... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu